eat-1583954_960_720

Debljina i pretilost kod djece nije problem koji će se magično razriješiti sam od sebe i na vama je da prakticirate ovih osam savjeta koji će vam pomoći da se pobrinete za zdravu budućnost vašeg djeteta.
Statistike su pokazale da se posljednjih 30 godina pretilost u djece udvostručila što je problem koji se nikako ne smije zanemariti, a glavni problem leži u lošim navikama za koji su odgovorni nemarni roditelji i moderan način života.


Čašćenje djece Happy Meal obrocima sigurno je primamljiv način za dobivanje djetetove pažnje i odličan način za izbjegavanje roditeljskih obaveza koje uključuju i to da ste djetetu dužni priuštiti najzdraviji moguć obrok sa svim nutrijentima potrebnim za njegov rast i razvoj, ali ako vam je zaista stalo do budućnosti vašeg djeteta prihvatit ćete ovih osam savjeta i istih se pridržavati.

1/ Izbacite gazirane sokove i zašećerene žitarice. Ako vaše dijete za svaki doručak konzumira zašećerene žitarice, a žeđ gasi gaziranim sokovima, vrijeme je za uzbunu. Na vama je da utječete na prehrambene navike svog djeteta, pa se pobrinite da nezdravu hranu zamijeni zdravom. Neka za doručak umjesto kupovnih, šećerom prekrcanih žitarica pojede jogurt sa zobenim pahuljicama i svježim voćem, a gazirane sokove zamijenite svježe cijeđenim sokom od, primjerice, naranče.

voce1

2/ Pet na dan. Preporučuje se da u svoj svakodnevni plan prehrane ukomponiramo pravilo “pet na dan” koje diktira unos pet različitih vrsta voća i povrća. Na ovaj način znatno se smanjuje rizik od mnogih kroničnih bolesti i drugih opasnosti koji utječu na zdravlje tijela.

3/ Zdrave grickalice. Jedan od glavnih uzroka pretilosti kod djece su nezdrave grickalice kojima se “trpaju” u svakoj prilici. Izbacite takve stvari iz vaše kuhinje, a nezdrave grickalice zamijenite zdravima u obliku badema ili oraha, pločice od cjelovitih žitarica bez dodanih šećera ili svježe voće.

4/ Spakirajte ručak. Ako djeci budete pripremali obroke koje će pojesti za vrijeme ručka, imat ćete već kontrolu nad onim što konzumiraju i kad vam nisu blizu. Ne samo da ćete na ovaj način uštedjeti novac, već ćete se pobrinuti da vaše dijete uvijek ima zdrav obrok.

5/ Limitirajte vrijeme provedeno pred televizijom. Ovo će sigurno naići na otpor i negodovanje, ali istraživanja su pokazala da postoji direktna veza između broja sati provedenih pred televizijom i rizika od pretilosti. Video igrice i računalo doprinose ovom problemu. Limitirajte vrijeme koje vaše dijete provodi zureći u monitor na ne više od jednog sata dnevno!

izvannastavna-aktivnost

6/ Uključite dijete u sportske izvannastavne aktivnosti. Upišite dijete na neki sport. Ako mu se ne sviđa košarka, možda će mu se svidjeti nogomet ili neka druga vrsta rekreacije po njegovom izboru. Ne samo da će na ovaj način biti aktivan, već će razvijati socijalnu bliskost s djecom istih ili sličnih interesa.

7/ Budite primjer. Ako se sami ne budete pridržavali lekcija koje svom djetetu pokušavate “utuviti” u glavu, ne možete očekivati i da će vas on poslušati. Svom djetetu budite živi primjer načina na koji se treba brinuti o svom zdravlju i prehrani.

8/ Edukacija! I kad nije pod vašim utjecajem, djete bi trebalo samo donositi zdrave odluke. Najbolje što možete učiniti jest educirati vaše dijete o posljedicama koje će njegove pogrešne odluke ostaviti na njegovo zdravlje i tijelo te beneficijama u kojima može uživati ako bude donosio zdrave odluke.

izvor: e-zena.hr