Poboljšajte kvalitetu sna uz preparate koji sadrže melatonin – vjerojatno ste već čuli kako je vrlo važno spavati u zamračenoj prostoriji.

Razlog tome je to što naše tijelo u mraku proizvodi hormon melatonin, koji se naziva i noćnim hormonom jer se izlučuje u mraku i pomaže uvesti naš organizam u stanje sna, dok svjetlost prekida njegovu proizvodnju i dovodi do njegove razgradnje.


Kod nekih osoba, a pogotovo kod starijih osoba proizvodnja melatonina može biti smanjena što uzrokuje da osoba teško zaspi, često se budi i premalo sati provede spavajući.

Podizanjem razine melatonina u organizmu u adekvatnoj dozi od 1mg prije odlaska na spavanje, pridonosimo smanjenju vremena potrebnog za usnivanje. Melatonin može pomoći kod putovanja između nekoliko vremenskih zona, kod naručenog ritma spavanja ili u situacijama kada morate odspavati jer vam predstoji noćni rad. Unošenjem preporučene doze melatonina, organizam će “poslušati” signal koji neuronima šalje ovaj hormon i “povjerovat” će da je noć.

Uzmite triptofan za umirujuće i opuštajuće djelovanje – triptofan je esencijalna aminokiselina, koju organizam ne može sintetizirati, stoga je važno unositi dovoljne količine putem prehrane ili suplemenata.

Triptofan ima važnu ulogu u regulaciji sna jer utječe na proizvodnju melatonina, ali i serotonina, koji ima umirujuće i opuštajuće djelovanje. Brojne studije su dokazale da triptofan popravlja razinu serotonina, poboljšava lagane oblike depresije, poboljšava spavanje i raspoloženje te pomaže kod sezonskih poremećaja.