Pažljivo birajte čaj – pokušajte prije spavanja konzumirati čaj od kamilice, lavande, čaj od zobi, ružmarina, komorača ili neki drugi koji je vama posebno drag i opušta vas. No, svakako izbjegavajte one vrste čaja koje djeluju stimulirajuće, poput zelenog, crnog ili bijelog čaja.

Potražite pomoć u prirodi – postoje eterična ulja i biljke koje vam mogu pomoći da bolje spavate. Najpoznatija je svakako lavanda. Vrećice od sušene lavande pomažu opuštanju i dobrom snu i idealno mjesto gdje ih možete postaviti prije spavanje je vaš krevet ili jastuk.


Ugodan, opuštajuci miris koji otpušta sušena lavanda pomoći će vam da brže zaspite. Za dodatni efekt možete ukapati na jastuk nekoliko kapi eteričnog ulja od lavande. Osim lavande, često se koristi i valerijana, koja je poznato “prirodno sredstvo za smirenje” te će vam šalica ovog čaja pomoći da se opustite i umirite te da brže utonete u san.

Provodite više vremena rekreirajući se na otvorenom – ako vaš raspored to dopušta, potrudite se u jutarnjim satima odvojiti neko vrijeme za šetnju na svježem zraku, koja ne samo da će vam popraviti raspoloženje, već i kvalitetu sna. Još jedan dobar razlog da to postane vaša uobičajena praksa je i taj što nedostatak tjelesne aktivnosti može omesti dobar noćni san.

Pripazite na prehranu – prehrana je također vrlo bitna za dobar san. Izbjegavajte previše slatku, masnu ili začinjenu hranu, te se potrudite da posljednji obrok bude najmanje tri sata prije spavanja. Ukoliko osjetite glad, pojedite zdravu voćku. Poznato je kako jabuka prije spavanja poboljšava kvalitetu sna.

NASTAVAK