Zdravstvene tegobe – ako imate kroničnu bol, poteškoće s disanjem ili čestu potrebu za mokrenjem, velika je vjerojatnost da ćete imati nesanicu. Stanja povezana s nesanicom uključuju: artritis, rak, zatajenje srca, plućne bolesti, bolesti gastroezofagealnog refluksa (GERD), moždani udar, Parkinsonova bolest i Alzheimerova bolest.

Promjena u okruženju ili promjene u rasporedu rada – putovanja ili rad u kasne sate mogu poremetiti vaš dnevni ritam, što može dovesti do nesanice.


Loše navike spavanja – loše navike spavanja ili nepravilan raspored spavanja potiču nesanicu.

Lijekovi – mnogi lijekovi propisani na recept mogu ometati san, uključujući neke antidepresive, lijekove za srce i krvni tlak, lijekove protiv alergija i stimulanse (kao što su Ritalin).

Nesanica postaje češća s godinama – što je osoba starija to se više susreće sa problemima spavanja, primjerice, veća je vjerojatnosti da će vas probuditi buka, umorite se ranije u večernjim satima i budite ranije ujutro. No, osobe u zreloj životnoj dobi trebaju istu količinu sna kao i mlađi.

Kako spriječiti nesanicu?

U nastavku pročitajte deset savjeta kako se zauvijek riješiti nesanice:

Izbacite kofein, nikotin i alkohol – smanjite ili potpuno izbacite njihovo konzumiranje. Alkohol je sedativ koji vam može pomoći zaspati, ali sprječava dublje stadije sna te može uzrokovati češće buđenje po noći. Kava i gazirani sokovi poznati su stimulansi i mogu uzrokovati nesanicu. Nikotin također ometa san na više načina, a između ostaloga i stimulira središnji živčani sustav te tako onemugućuje normalan san.

NASTAVAK