Nesanica danas muči sve veći broj osoba i može u velikoj mjeri utjecati na kvalitetu života.

Bez obzira na to je li vaš problem u tome što ne možete zaspati, često se budite tijekom noći ili se budite prerano, velika je vjerojatnost da ćete zbog nesanice cijeli dan biti nenaspavani, što uzima danak kod vaše sposobnosti funkcioniranja tijekom dana.


Koliko sna je dovoljno varira od osobe do osobe, no većini je potrebno sedam do osam sati noću.

Povremena nesanica ne mora nužno biti razlog za brigu, no u sljedećim slučajevima ona može biti problem za vaše cjelokupno zdravlje:

  • Često ne možete zaspati po noći
  • Često se budite tijekom noći
  • Prerano se budite, čak i kada ste kasno legli spavati
  • Preko dana se osjećate nenaspavano
  • Nesanica izaziva razdražljivost, depresiju ili anksioznost
  • Smanjena vam je koncentracija i često tijekom dana osjećate umor ili nedostatak energije
  • Često imate problema sa glavoboljom

Što uzrokuje nesanicu?

Najčešći uzroci nesanice su:

Stres – stresna događanja u životu najčešće dovode do nesanice. Zabrinutost zbog posla, škole, zdravlja ili obitelji može zadržati vaš um aktivnim noću i poremetiti navike spavanja, ali i dovesti do ozbiljnijih problema, kao što su tjeskoba i depresija.

Tjeskoba – svakodnevna tjeskoba, anksiozni poremećaji, post-traumatski stres i druge tegobe također mogu dovesti do kronične nesanice.

Depresija – depresija često može dovesti do nesanice, ali i prekomjernog spavanja.

NASTAVAK